woensdag 24 september 2008

Eerste woordje, en tweede en derde.... en andere vorderingen

Mijn mama en papa blijven proberen mijn eerste woordjes "op beeld" te krijgen. Echt lukken doet dat niet maar om hen een plezier te doen, doe ik even een beetje mee... Zij zijn duidelijk enthousiaster over mijn vorderingen dan ikzelf ;-).

Toen ik nog klein was, zei ik altijd "hond" en "hondje" als ik een hond hoorde, zag... Hier toon ik er een flauw afkooksel van, na veel aandringen ;-)



Ondertussen is mijn woordenschat al wat uitgebreid. Ik zeg "dada", "mama", "papa", "daaie" (van handjes draaien)... Dit weekend heb ik "Baw" (Bal) leren zeggen en heb ik enkele dierengeluiden leren nadoen. Met een beetje goeie wil kan je hier een beeld krijgen van hoe het er echt aan toe gaat:



Voor de rest vinden mijn mama en papa mij een super lief kind ;-)

Ik kan goed knuffelen, "aai doen" enzovoort, als ik zin heb en niet te druk bezig ben... Dat ben ik eigenlijk altijd: de wereld is te interessant om stil te staan!
Wat doe ik zoal graag? Ik lees heel graag. Ik heb zelfs een eigen leeshoekje! Ik hol heel de tijd van hot naar her (terwijl ik me goed vasthoud aan alles wat ik tegenkom want ik kan nog niet alleen stappen), spelen met alles wat op mijn weg ligt, papier stuk scheuren, allerlei in mijn mond stoppen, mee koken, de kippen eten gaan geven, kijken naar mezelf in de spiegel, knoeien met mijn eten, heel gevaarlijke dingen doen!, enzvoort...
Nieuw is poetsen met een doek en "tekenen".

Geen opmerkingen: